poniedziałek, 18 lutego 2013

Sarah Jio , Jeżynowa zima

tłumaczenie: Dorota Malina
tytuł oryginału: The Blackberry Winter
seria/cykl wydawniczy: Zaczytaj się
wydawnictwo: Znak literanova
data wydania: listopad 2012
ISBN: 978-83-240-2307-3



liczba stron: 320

Kiedy niespodziewany nawrót zimy paraliżuje miasto, Claire ma wrażenie, że pogoda doskonale odzwierciedla chłód panujący w jej sercu. Przeżyła tragiczny wypadek, po którym nie może się podnieść. Dopiero dziennikarskie śledztwo w sprawie zaginionego przed laty chłopca pozwala jej zapomnieć o nieszczęściu. W miarę jak kolejne tropy odkrywają przed nią historię uprowadzonego chłopczyka i poszukującej go pełnej nadziei matki, Claire powoli uczy się żyć na nowo. A to jeszcze nie wszystko: ślady zaginionego Daniela zaczynają w zagadkowy sposób splatać się z losami jej własnej rodziny...

Jeżynowa zima to wyjątkowa historia o miłości, rozpaczy i nadziei. Tej opowieści nie da się łatwo zapomnieć.

Zdjęcie okładki książki oraz informacja o książce pochodzą z portalu Lubimy czytać.



Kupiłam ostatnio ciekawy pakiet książek. 
W cenie promocyjnej, a jakże . I za to między innymi lubię Znak.;-)
W pierwszej kolejności sięgnęłam po " Jeżynową zimę."
Sięgnęłam nierozważnie  , bo  ... przepadłam. A tu sobota , czas porządków , zakupów , itd.
Mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć , że to kolejna dobra powieść tej pisarki.
Powieść o trudnej miłości , o życiowej farsie. Bo jak inaczej nazwać to ,że los z nas kpi i rodzimy się w różnych światach .
 Albo ze srebrną łyżeczką w ustach albo w dziurawych butach idziemy przez świat .
I gdzie tu sprawiedliwość. Ludzie czasem nie powinni się z sobą nigdy spotkać . Mniej łez , mniej tragedii.
Tak było z bohaterami książki.
Powieść Sarah Mio  opowiada historię dwóch kobiet - Very Ray i Claire. Poznajemy zdarzenia, które miały miejsce w roku 1933 i osiemdziesiąt lat później. Co je łączy ?
 Śnieg w maju  i ból w sercu ...
Vera straciła  trzyletniego synka Daniela.  Gdy zawodzi policja zrozpaczona kobieta postanawia szukać go na własną rękę.  W ostateczności jest zmuszona poprosić o pomoc ojca chłopczyka. Miłość swego życia.  
Claire  jest młodą dziennikarką . Od przełożonego  dostaje polecenie napisania artykułu o niespodziewanym ataku mrozu , zwanego " jeżynową zima " .  Ona też  przeżyła tragedię . 
Jak zakończy się historia tych kobiet? Co wspólnego maja z sobą obie kobiety ?
Przeczytajcie koniecznie. Z pewnością nie zabraknie wam wzruszeń. 

Moja ocena 6/6

5 komentarzy:

  1. leży u mnie na półce i czeka na swoją kolej do przeczytania:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam coraz większą ochotę na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie ciepłe opowieści, więc i po tę z chęcią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Może kiedyś? Muszę przyznać, że w chwili obecnej nie mam na nią nawet czasu. Aż nadto jestem zawalona przez inne powieści.

    OdpowiedzUsuń