środa, 22 czerwca 2011

Rok w Poziomce

Rok  w Poziomce


Katarzyna Michalak


Trzydziestoletnia Ewa postanawia spełnić swoje marzenia . Zamieszkuje  we własnym domu we wsi Urle . Spełnianie marzeń nie jest ani wcale proste , ani łatwe . Ale kto powiedział ,że tak ma być .

„(...) mam los w swoich rękach, w moich rękach jest reszta mojego życia, jakkolwiek bym w to wątpiła, do mnie należy wybór, do mnie decyzje, moje będą błędy i radości. Obym dostała powtórną szansę na ich podjęcie i ich popełnienie…”

Dobrym duchem jej wszystkich zamierzeń  jest Andrzej. Przystojny , bogaty , mądry ... 
W powieści pojawia się temat choroby nowotworowej - białaczka , przeszczep szpiku, strach przed utratą bliskiej osoby. I jak zwykle u Pani  Kasi : miłość , przywiązanie , dobro i wiara w lepsze jutro .
Książka nastraja pozytywnie , ale też skłania do refleksji . A jeśli to  ja jutro będę potrzebował pomocy ?
Może warto zostać dawcą szpiku ?
Powieść uczy nas , iż w każdym z nas drzemią pokłady dobra . Trzeba tylko kochającego serca...
I trzeba marzyć...

„Jeżeli naprawdę czegoś pragniesz tak bardzo, że aż boli - cały wszechświat pochyli się nad tobą, by spełnić twoje marzenie...”

Ocena 5/5 , dodatkowy + za okładkę

2 komentarze:

  1. Sporo dobrego czytałam o tej książce i Ty również zachęcasz, więc jak tylko będę miała możliwość, z chęcią ją przeczytam:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń